ההתחלה של הצילום

ההתחלה של צילום



שמי עומר ואני תלמיד במגמה לצילום תיכון דרכא ע''ש מקסים לוי בעיר לוד ובפוסט הבא אכתוב על ההתחלה של הצילום.

פעולת הצילום הינה פעולה המתבצעת בעזרת המצלמה אשר תופסת ''תמונה'' ומאפשרת לקבע אותה לחלוטין (פירוש המילה "תמונה" הוא למעשה רגע מוקפא של הזמן).
קישור התמונה נמצא במילה המודגשת ״תמונה״








https://he.wikipedia.org/wiki/אבן_אל-היית%27ם#/media/קובץ:Hazan.png

תופעת הקאמרה אובסקורה שמשמעותה בלטינית לשכה אפלה. התופעה גולתה על ידי המדען הערבי אל חסן אבן אל-הייתם לאחר שנכנס לחדרו שמעל ביתו ובמקרה גילה את התופעה.


התופעה נוצרת בקופסה בעלת חור שנכנס קרן האור דרכה, לאחר ההחזרה מהעצמים לאחר הפגיעה נוצר מאין בארקו על הצד השני אך אינו הפוך.


המצלמה לא הומצאה לאחר המצאת הקמרה אובסקורה מכיוון שהתמונה המוקרנת לא הייתה ניתנת לתפיסה (כלומר לא היה ניתן לקבע את התמונה המוקרנת).

הוסף כיתוב







https://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Heinrich_Schulze
אך בשנת 1724 גילה המדען הגרמני יוהאן שולצה שחשיפה של תרכובת כסף מסוימת לאור משנה את המראה שלה, ומשאירה סימנים בכל אזור שבו האור נגע, אך היא הייתה לזמן מסוימת ולאחר זאת נעלמת.









קישור נמצא במילה "תומאס ווג'ווד"
בערך ב-1790 המציא המדען שעסק בחומרים כימיים הבריטי תומאס וג'ווד שיטה שמבוצעת בעזרת כתמים כימיים שיוצרים צללית של העצם, בעזרת כיסוי הנייר בחומר כימי, וחשיפת הנייר, עם העצם כלפי מעלה, אל אור טבעי, ואחר כך לשמור אותו בחדר חושך.

 ביסוס תהליך זה, שניתן לחזור עליו, היווה את תחילת הצילום כפי שהוא ידוע כיום.



קישור לתמונה נמצא במילה "ניספור ניפס"


ניספור נייפס היה מדען וממציאן צרפתי שהצליח להשיג דימוי קבוע ראשוני בשנת 1826, שהפך לצילום הראשון בהיסטוריה ששמו "נוף מחלון בלה-גרא".

קישור לתמונה נמצא במילה המודגשת ״נוף מחלון בלא-גרא״






לשם כך נייפס הכין לוח פיוטר (סוג של מתכת) ממורק שנמשח בתמיסת ביטומן (סוג של זפת)

מצורף קישור למקור התמונה במילה ביטומן
 את הלוח הניח בגב קמרה אובסקורה בעלת עדשה דּוּ-קְעוּרָה, וחשף אותו לאור במשך למעלה משמונה שעות; הביטומן התקשה באזורים שנחשפו לאור. 

לאחר החשיפה נשטף הלוח באמצעות שמן לבנדר ונפט, שהמיסו את הביטומן באזורים שלא נחשפו לאור ולכן לא התקשו. 
התוצאה שהתקבלה הייתה תמונה בלתי ניתנת לשכפול.

הוסף כיתוב
לואי דאגר היה אמן ומדען צרפתי שבחיפושו אחר  פיגמנטים שיתנו לציוריו עוצמה יתרה, ערך ניסויים במוצרים כימיים רגישים לאור.
הוסף כיתוב
בין היתר ערך ניסויים בחומרים זרחניים, אשר עם חשיפתם לאור יצרו דימוי זוהר, שנשמר למשך כמה שעות בטרם התפוגג.

 כנראה משנת 1823 או 1824 הוא התחיל לערוך ניסויים באור בעזרת קָמֶרָה אוֹבְּסְקוּרָה .
מהר מאוד נטש דאגר את פיתוחו הקודם והקדיש את כל מרצו לניסיון ללכוד ולקבע את הדימוי שנוצר בגב המכשיר הקמרה אובסקורה.

ויליאם הנרי פוקס היה מדען, שחיי במאה ה19, הידוע בעיקר כאחד מאבות הצילום, וכממציא תהליך ההדפסה מנגטיב - שיטת הדפסת התצלומים בנוסף, פרסם את "עיפרון הטבע" שהוא סדרת ספרים בעלת שישה פרקים שנחשבת לספריו הכי מפורסמים ביותר של פוקס, והאלבום הראשון התפרסם ביוני בשנת 1844 שהיה מלווה כולו בתצלומים.
קישור התמונה נמצא במילה המודגשת ״עיפרון הטבע״


סדרת הספרים עיפרון הטבע היא מסוגת האלבום תצלומים שכל פרק בסדרה זו נגעה בצילומים ( של הנרי פוקס כמובן) לרוב בתצלומי צמחים, בעלי חיים, מבנים וכו׳ (כלומר נוף צמחייה ודומם) אך וכמעט לא נמצא תצלומים לדמויות אנוש למעט מספר תמונות בודדות.
בעיקר הסדרת ספרים ויזואלית אך לכל תמונה בסדרה כתוב מתחתיה תיאורים. 

הוסף כיתוב
(כל הקישורים למקורות מידע ולתמונות נמצאים באותיות המודגשותכולל הסברים למילים לא מובנות)


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

100 שנות נגטיב

הרשתות החברתיות