100 שנות נגטיב
שלום אני עומר וזה המשך לבלוג הקודם
(המלצה חשובה, לפני קריאת את ההבדלים בין דאגרוטייפ לבין קאלוטייפ וקריאת ושאר הנושאים ממליץ בחום לצפות בסרטון רקע שקישורו נמצא כאן -> סרטון רקע של טד אד על דאגרוטייפ לבין קאלוטייפ (וגם נושאים נוספים)
![]() |
מקור התמונה |
תהליך זה היה מוקרן ישירות על פני לוח כסף ממורק שהונח בגב קאמרה אובסקורה.
יתרונות שיטה זה הם:
האיכות של ההדפסה הייתה גבוה וברורה
התמונות המצולמות היו נשארות לאורך זמן
התהליך צילום היה יחסית קצר.
החשיפה הייתה קצרה.
החשיפה הייתה קצרה.
וחסרונות השיטה הם:
לא היה ניתן לשכפל את התמונה המצולמת וגם לא להכין עותקים ממנה.
התהליך היה יקר בצילום עצמו וגם ההדפסים היו יקרים, וגם היה מוגבל לנסיעות (כלומר בלתי נייד).
לא היה ניתן להעלים פגמים שהיו בתמונה.
הצילום לא היה נוח לעין בגלל שהתהליך היה פוזיטיבי.
התהליך היה יקר בצילום עצמו וגם ההדפסים היו יקרים, וגם היה מוגבל לנסיעות (כלומר בלתי נייד).
לא היה ניתן להעלים פגמים שהיו בתמונה.
הצילום לא היה נוח לעין בגלל שהתהליך היה פוזיטיבי.
![]() |
מקור התמונה |
בשיטה זו התמונה הייתה מוקרנת על נייר שצופה בכסף יודי.
יתרונות שיטה זו:
היה אפשר להכין המון בלתי מוגבל של הדפסים זולים.
התהליך היה יחסית זול, ונוח לשימוש גם במסעות (כלומר נייד).
התצלומים היו בעלי גוון חום ונעים לעין.
מכיוון שבתצלומים השתמשו בנייר אז היה ניתן לשלוח אותם בדואר ולהדביק על נייר.
החסרונות של שיטה זו:
איכות הפרטים שבתצלומים היו דלים בגלל הנייר.
החומרים ששומשו בשיטה זו דרשו חשיפה ממושכת בגלל שהיו פחות רגישים לאור.
ההדפסות דהו במשך הזמן בגלל הנייר.
מצלמת ה "Point and Shoot":
מצלמה זו השתמשה בטכנולוגיה 35 מ"מ שהינה בעצם הקטנה לפילם 135 מ"מ.
הייחודיות של מצלמה זו במאה ה20 הוא הקומפקטיות שלה, ושהיה ניתן לשלוף אותה מהכיס, כוון צלם ישר (כמשמעות שמה), אך לא היה ניתן לשנות עוצמית ולא גודל הצמצום בה.
מצלמת ה"SLR":
הייחודיות של מצלמה זו במאה ה20 הוא שאפשר היה לעשות בה קוסטומייזינג ( לעשות בה שינויים) כלומר ניתן היה לשנות בה
המון דברים כגון:
1. פתח צמצם
2. עוצמית
3. מהירות תריס
4. רגישות האור
דבר זה גרם לה להיות פופולרית בזמנה ואף השתכלל שהיא נמצאת עד היום רק בגרסתה הישראלית והאנאלוגית.
מצלמת ה - ״סינמטוגרפית״
מצלמה זו שומשה גם כמכשיר הקרנה ופיתוח לסרטים, והיא הייתה מקרן וגם כמכונה להדפסת עותקים נוספים מן הסרטים שצולמו.
בדבר זה היה נקבים קטנים משני צדי סרט הצילום בכדי לאפשר תנועה רציפה של הסרט
״הרגע המכריע״
הרגע המכריע הוא מונח מתחום האסתטיקה של הצילום (מה זה אומר לא יודע).
מונח זה מתאר את פעולתו של הצלם מתרכזת בנקודת זמן אחת קריטית, בה משולבים יכולת הראייה וההתבוננות של הצלם עם האירועים וההיסטוריה במהלכם של החיים.
מונח זה נלקח מספרו של אנרי קרטייה ברסון ששמו ״הרגע המכריע״, ובספר זה יש כמה ציטוטים בספר שגרמו לשינוי בתפיסה של העולם הצילום לגביי ההסתכלות על תמונות לכך שהם יצירות אומנות ולראותם בזוויות ונקודות מבט שונות.
ה- “Kodak Crome”
דבר זה הוא שם מותג לסרט היפוך של חברת קודאק בשנת 1935, והוא היה מאחד מחומרי הצבע הראשונים ומהמצליחים, הוא שימש לצילומי סטילס צבעוניים.
(כל המידע שבבלוג הזה נלקח והועבד מווקיפדיה בעברית ובאנגלית)
התהליך היה יחסית זול, ונוח לשימוש גם במסעות (כלומר נייד).
התצלומים היו בעלי גוון חום ונעים לעין.
מכיוון שבתצלומים השתמשו בנייר אז היה ניתן לשלוח אותם בדואר ולהדביק על נייר.
החסרונות של שיטה זו:
איכות הפרטים שבתצלומים היו דלים בגלל הנייר.
החומרים ששומשו בשיטה זו דרשו חשיפה ממושכת בגלל שהיו פחות רגישים לאור.
ההדפסות דהו במשך הזמן בגלל הנייר.
![]() |
מקור התמונה |
מצלמת ה "Point and Shoot":
מצלמה זו השתמשה בטכנולוגיה 35 מ"מ שהינה בעצם הקטנה לפילם 135 מ"מ.
הייחודיות של מצלמה זו במאה ה20 הוא הקומפקטיות שלה, ושהיה ניתן לשלוף אותה מהכיס, כוון צלם ישר (כמשמעות שמה), אך לא היה ניתן לשנות עוצמית ולא גודל הצמצום בה.
מצלמת ה"SLR":
![]() |
מקור התמונה |
1. פתח צמצם
2. עוצמית
3. מהירות תריס
4. רגישות האור
דבר זה גרם לה להיות פופולרית בזמנה ואף השתכלל שהיא נמצאת עד היום רק בגרסתה הישראלית והאנאלוגית.
מצלמת ה - ״סינמטוגרפית״
![]() |
מקור התמונה |
מצלמה זו שומשה גם כמכשיר הקרנה ופיתוח לסרטים, והיא הייתה מקרן וגם כמכונה להדפסת עותקים נוספים מן הסרטים שצולמו.
בדבר זה היה נקבים קטנים משני צדי סרט הצילום בכדי לאפשר תנועה רציפה של הסרט
״הרגע המכריע״
![]() |
מקור התמונה |
הרגע המכריע הוא מונח מתחום האסתטיקה של הצילום (מה זה אומר לא יודע).
מונח זה מתאר את פעולתו של הצלם מתרכזת בנקודת זמן אחת קריטית, בה משולבים יכולת הראייה וההתבוננות של הצלם עם האירועים וההיסטוריה במהלכם של החיים.
מונח זה נלקח מספרו של אנרי קרטייה ברסון ששמו ״הרגע המכריע״, ובספר זה יש כמה ציטוטים בספר שגרמו לשינוי בתפיסה של העולם הצילום לגביי ההסתכלות על תמונות לכך שהם יצירות אומנות ולראותם בזוויות ונקודות מבט שונות.
ה- “Kodak Crome”
![]() |
מקור התמונה |
דבר זה הוא שם מותג לסרט היפוך של חברת קודאק בשנת 1935, והוא היה מאחד מחומרי הצבע הראשונים ומהמצליחים, הוא שימש לצילומי סטילס צבעוניים.
(כל המידע שבבלוג הזה נלקח והועבד מווקיפדיה בעברית ובאנגלית)
תגובות
הוסף רשומת תגובה